Výuka probíhá každý všední den od 8.30 do 12.00. Případná odpolední výuka probíhá zpravidla od 13.00 do 14.30.
Ranní družina je otevřená od 7.30, odpolední družina funguje do 16.00.
Během výukových děti pracují s montessori pomůckami a pracovními listy a dalšími podpůrnými materiály. Snažíme se také o skloubení montessori matematiky s Hejného metodou. Pro lepší přehlednost pro děti i učitele mají všechny děti k dispozici dlouhodobé plány práce, ve kterém mohou děti i učitelé sledovat, co z učiva obsaženého ve školním vzdělávacím programu již zvládly a na co se mohou ve své práci soustředit dál. Tento systém umožňuje individuální tempo práce každého dítěte. Vedeme je k tomu, aby si dokázaly samy nebo s dopomocí naplánovat svůj čas ve škole.
Samostatná práce je úkolech týdne nebo dlouhodobých úkolech, na individuální práci podle ročního plánu je prokládána společnými lekcemi a prezentacemi. Zpravidla jednou týdně absolvují děti dílny čtení a čtenářské lekce, ve kterých pracují na svých čtenářských schopnostech, na dovednostech kritického myšlení a v neposlední řade na lásce ke čtení všeho druhu.
Kosmická výchova je jednou z oblastí montessori pedagogiky, která obsahuje oblast přírodovědnou, zeměpisnou, historickou... V hlavním bloku kosmické výchovy se děti zážitkovou formou a společným bádáním seznamují s různými jevy na naší planetě. Pokud počasí a téma dovolí, vyrážíme na badatelské výpravy do okolní přírody.
Angličtina je vyučována od prvního ročníku, a to dvakrát až třikrát týdně, podle stupně pokročilosti. Od osmého ročníku probíhá výuka německého jazyka.
Informatika podle vyspělosti dětí prolíná většinou vzdělávacích oblastí. Navíc ve čtvrtém ročníku probíhá podle metodiky Informatika s Emilem, v dalších ročnících se děti blíže seznamují například s programováním a robotikou.
Pro výuku tělocviku využíváme cvičírnu s povrchem tatami, dále školní dvůr, blízké lesy a louky, občas si pronajmeme tělocvičnu či atletický ovál ve městě, jdeme si zabruslit nebo zaplavat. Podle klimatických možností vyrážíme na běžky a na lyžařský výcvik na Křemešník. Dáváme přednost spolupráci při sportu před soutěžením a vzájemným porovnáváním.
Oblast umění prolíná ostatními oblastmi, snažíme se navazovat a reagovat na náladu ve třídě a na aktuální témata výuky.
Velký důraz klademe na rozvoj klíčových kompetencí dětí (ale i průvodců:-). Důležité je pro nás budování vzájemných vztahů a bezpečné prostředí pro všechny, při učení i při všem ostatním, co se u nás děje.
V dětech se snažíme podporovat zodpovědnost za sebe a své jednání, ale také za své blízké i vzdálenější okolí. A to nejen ve smyslu environmentálním, ale i občanském a mezilidském. Zpravidla jednou do měsíce se škola schází na společném velkém kruhu, kde především projednáváme věci týkající se chodu školu a našeho společného fungování v ní.